Kontakt

Zapraszamy do obejrzenia naszego serwisu i zapoznania się z całością oferty. Nasi specjaliści chętnie odpowiedzą na pytania, doradzą i zaproponują rozwiązanie odpowiadające Państwa potrzebom.

Renowacja oldtimerów

Szczególną satysfakcję może sprawić kontakt z tradycyjną konstrukcją oldtimera. Bardzo solidne i rozbudowane wewnętrznie siodła są zupełnie odmienne od współcześnie produkowanej masówki z plastiku. Stalowe sprężyny, lateks, guma, trawa morska i bydlęce skóry to materiały niespotykane dziś w motocyklach.

Te materiały i wyrafinowane konstrukcje dawały w efekcie ogromną trwałość. To siedzisko włoskiej Lambretty po kilkudziesięciu latach użytkowania wygląda wciąż solidnie

Natomiast kanapy od tego weterana były w tak opłakanym stanie, że do wykorzystania nadawały się tylko potężne, bardzo solidne ramy ze sprężynami. Dziesiątki godzin pracy zaowocowały takim efektem.

Konstrukcja tapicerska tej Vespy sprawiła sporo kłopotów. Odnowiona kanapa zalśniła pełnym blaskiem.

Przy kolejnym zamówieniu szczególnie trudnym zadaniem było odtworzenie z najdrobniejszymi szczegółami zniszczonych całkowicie siedzeń i tapicerki kosza. Konstrukcje nośne siedzeń kierowcy i pasażera były znakomicie utrzymane, wystarczyło lakierowanie. Natomiast tapicerka (wykonana z korka i sztywnej dermy) rozpadała się w rękach. Jeszcze gorzej były zachowane elementy wyposażenia kosza. Sprężyny skorodowane, trawa zgniła, boki zaś, mocowane na korpusie kosza wykonano z tektury… Łatwo się domyślić, w jakim stanie była ta tektura po dziesiątkach lat podróżowania. Zaczęliśmy od dokładnego odwzorowania wszystkich elementów składowych. To, co dało się uratować, odnowiliśmy. Reszta została zastąpiona nowymi materiałami. Sztuczną skórę z PCV zastąpiliśmy identycznym w wyglądzie, mięciutkim materiałem skóropodobnym. Na miejsce płyty korkowej zainstalowaliśmy takiej samej grubości skórę bydlęcą. Jest bardzo mocna, a jednocześnie trwała i elastyczna. Drewniana podstawa oparcia w koszu pozostała na swoim miejscu po wzmocnieniu. Zużytą trawę morską i tkaninę jutową zastąpiliśmy nową i wybudowaliśmy w koszu pięciowarstwową, tradycyjną tapicerkę, zgodną z ówczesnymi zasadami. Pomocne było wiele lat naszej praktyki przy meblach stylowych.

A oto podobne siedzisko z którego została tylko stalowa ramka. Użyliśmy trzech różnych materiałów tapicerskich do wykonania konstrukcji przekładkowej, w efekcie uzyskaliśmy takie siedzenie. Najnowszym zadaniem było odwzorowanie tapicerki z SHL M04. Skąpe wiadomości i skorodowany stelaż nie dawały wielkich szans na sukces. Zaczęliśmy od lakierowania stalowej ramy, wstawienia sprężyn i wyprowadzenia ogólnego zarysu ze skóry 0,4 mm. Potem przyszedł czas na pokrycie zewnętrzne siedziska kierowcy. Gruba skóra bydlęca + ręczne szycie pozwoliły uzyskać efekt podobny do oryginału. Siedzenie pasażera wymagało tapicerki wielowarstwowej. Zdecydowaliśmy się na pokrycie wierzchnie z podobnej, grubej skóry, ale szytej maszynowo i podklejanej drugą warstwą dla usztywnienia. Mocowanie zostało wykonane z obejm blaszanych, nitowanych do skóry. Ręczne obszycie brzegów, oraz szlifowanie i krycie woskiem tzw. sztorców dopełniło reszty.

© 2021 Werson